UGIR-1903 UNIUNEA GENERALĂ
A INDUSTRIAŞILOR DIN ROMÂNIA
 
   
romana | english
Confederatia Patronala a industriei din România Uniunea Generală a industriaşilor din România UGIR-1903
 

  Activitate

  Dialog social
Materiale, documente
Publicatii
Evenimente
Stiri, informatii
Misiuni economice
Inchiriere sali
   
     Info ţări
 
De ce China?
De ce Egipt?
De ce Franta?
De ce India?
De ce Spania?
De ce SUA?


mai multe»
     Materiale
 
Ei ne dau. Din nou. Stim sa profitam? citeste»


S-a sfarsit cu "La vie en rose"! (actualizata!) citeste»


Propunerile UGIR-1903 si CONPIROM privind masurile de relansare economica a Romaniei citeste»


Reindustrializarea Romaniei. Pozitia UGIR-1903 prezentata la lansarea spre dezbatere a strategiei privind Reindustrializarea Romaniei. citeste»


Strategia Uniunii Europene - EUROPA 2020 Prezentare (en) citeste»


Negocierile colective şi stabilirea salariului minim in unele ţări europene
Rolul şi practica dialogului social bipartit la nivelul statelor membre ale UE
citeste»


   
 
  UGIR-1903  »  Misiuni economice » Misiune a oamenilor de afaceri spanioli in Romania
     
 
De ce India?


Invesitii in India

Guvernul indian a luat masuri de incurajare a investitiilor straine incepand cu 1991, masuri care annual sunt ameliorate.

Guvernul Unional a nominalizat 37 sectoare prioritare ale economiei , in care investitorii straini, cu o cota de participare la capitalul social care variaz ain functie de sector, primesc autorizatie de infiintare, in mod automat, intr-o perioada de maximum 2 saptamani.

Au fost luate o serie de noi masuri pentru facilitarea investitiilor straine directe (FDI), printre care:

- FDI  pana la 100%  sunt permise in companii avand ca obiect tiparirea  de ziare si/sau  reviste stiintifice sau tehnice;
- FDI pana la 100% sunt permise in firme avand ca obiect distributia produselor petroliere;
- FDI pana la 100% sunt permise in companii angajate in explorarea titeiului in campuri mici si medii ;
- FDI pana la 100% sunt permise in companii avand ca obiect construirea de conducte petroliere;
- FDI pana la 100% sunt permise in companii avand care activeaza in domeniul conductelor de gaze naturale ;
- FDI pana la 74% sunt acceptate pentru investitii in banci private .
- bancile straine   pot sa-si infiinteze filiale (cu participare la capital pana la 100%), care sa desfasoare operatiuni bancare .

Oportunitati de afaceri in India

Tara cu economie in ascensiune, India are proiecte privind dezvoltarea in numeroase domenii , dintre care selectam pe cele mai importante:

Petrol, gaze si petrochimie: pentru urmatorii 25 de ani sunt prevazute investitii de 110-120 miliarde dolari, principalele directii fiind: upstream (concesionarile in cadrul rundelor NELP, explorarea metanului din stratul de carbune, servicii prestate in campurile petroliere, explorari si foraje in mare adanca, operatiuni pe terte piete) si midstream si downstream ( crestrea capacitatilor rafinariilor existente si construirea de rafinarii noi, construirea de noi conducte pentru produse petroliere acoperind circa 12272 km (in valoare de 5 miliarde dolari), noi retele de desfacere cu amanuntul ( circa 7 miliarde dolari), noi terminale, depozite si infrastructura pentru LPG, rezerve strategice de titei, proiecte pentru aprovizionare cu gaze a circa 22 orase, achizitii in strainatate.)

Energie electrica:

  - productie: pana in anul 2012 se are in vedere dublarea capacitatilor existente, respectiv realizarea de noi capacitati care vor insuma 100000 MW, astfel: 46,5 mii MW sectorul central, 41,8 mii MW la nivelul administratiilor locale si sectorul particular. Pentru urmatorii 8 ani se estimeaza investitii de 90-110 miliarde dolari (in prezent proiecte de cca. 27,8 mii MW sunt in diverse stadii de implementare).
- transmisie: pana in anul 2012 sunt estimate investii de 16 miliarde dolari pentru realizarea retelei nationale. Aproximativ 30% din investitii vor proveni din sectorul privat.
- distributie: investitiile avute in vedere pana in anul 2011 se ridica la cca.15 miliarde dolari. In majoritatea oraselor mari distributia este asigurata de catre sectorul particular.
- constructii rutiere:  in National Highway Development Programme (NHDP) se desfasoara, incepand din 1999 fazele I si II, care prevad construirea a 14000 km de autostrazi (val. 12 miliarde dolari). In 2005 a inceput si faza III, care prevede construirea a 10000 km (val. 12,5 miliarde dolari). De asemenea National Highway Authority of India mai gestioneaza intre altele si un proiect de conectare a soselelor cu marile porturi (cca. 0,9 miliarde dolari). Sunt de asemenea numeroase proiecte ale autoritatilor locale.

Calea ferata: modernizarea infrastructurii si a echipamentelor, prin achizitionarea, prin sistemul licitatiilor, de masini unelte cu comanda numerica necesare atelierelor de reparatii, precum si de roti, osii, roti montate, vagoane de marfa si pasageri, sisteme de automatizare, etc.

Siderurgie - metalurgie: atat guvernul, prin compania de stat Steel Authority of India Ltd., cat si sectorul privat, reprezentat de grupuri precum Tata, Essar, Jindal, au in vedere extinderea substantiala a capacitatilor de productie precum si modernizarea celor existente, valoarea investitiilor anuntate fiind de 18 miliarde dolari in urmatorii 5-7 ani.

Alte sectoare:
- aviatie (dezvoltare-modernizare aeroporturi): guvernul are in vedere construirea a 30 terminale noi valoarea investitiilor urmand sa fie de 1,15-1,35 miliarde dolari;
- industria cimentului: se are in vedere majorarea capacitatilor de productie cu 40-52 mil tone (sectorul privat are un rol predominant).       

Tinand seama de structura obiectivelor de dezvoltare, de cererea locala si structura actuala a comertului exterior anticipam ca, in continuare, pe piata vor exista cereri importante pentru produse ca: echipamnete, utilaje piese schimb pentru industria de petrol, gaze si petrochimie, echipament energetic (turbine si alte componente), echipamente si piese de schimb pentru fabricile de ciment si otel, echipament minier, masini-unelte diferite, produse siderurgice (inclusiv tevi pentru industria petrolului si gazelor), echipamente pentru lucrari terestre si portuare, echipament naval, produse chimice diferite (in special materii prime ), etc.

In privinta bunurilor de consum pe piata exista cerere pentru echipamente electrice si electronice, mobila, incaltaminte, unele produse alimentare.

De mentionat ca, pentru a putea patrunde si a se  mentine pe piata, numerosi producatori straini de echipamente au deschis in India unitati de productie, impreuna cu parteneri locali, astfel incat produsele lor devin mult mai competitive. Coopearea in productie in India este una din solutiile care ar putea fi adoptata si de firmele romanesti (in special furnizorii de echipamente petroliere si energetice).

Forme de organizare a activitatii comerciale 

Formele in care societatile straine isi pot desfasura activitatea in India sunt:

a) Companie - care poate fi infiintata in urmatioarele moduri:
- inregistrarea ca   firma indiana cu participare straina la capital in proportie de 100%, care va actiona ca o filiala a societatii-mama.
- inregistrarea sub forma de Joint Venture Company(JVC) cu un partener indian sau cu actiuni oferite publicului, firma oparand ca o companie publica.
- inregistrarea sub forma de JVC cu  parteneri indian, firma actionand ca o companie privata.

b) Branch Office - o sucursala a societatii mama care desfasoara aceeasi activitate cu aceasta. Activitatile desfasurate pot fi: export-import, consultanta de specialitate, cercetare in domeniul in care este specializata compania mama, promovarea colaborarii tehnice sau financiare intre firme indiene si compania straina, reprezentarea companiei straine (se poate actiona ca agent pentru import-export), servicii IT, linii aeriene straine sau companii de navigatie .

c) Liaison Office - reprezinta compania straina in India pentru explorarea mediului de afaceri si investitional. Nu are dreptul sa efectueze activitati economice direct sau indirect.

d) Project Office - are un obiect de activitate bine determinat, respectiv urmarirea realizarii unui anume obiectiv. Poate afectua operatiuni comerciale dar numai in legatura cu proiectul respectiv.   

Structura schimburilor comerciale bilaterale  

a)    Export romanesc: 
produse siderurgice (tabla, profile, tevi, conducte, burlane de foraj, etc.); componente pentru calea ferata (roti monobloc si osii montate pentru vagoane, etc.); produse chimice organice si anorganice (PVC, polietilena, polistiren, polipropilena, ulei de anilina, acizi naftenici etc. carbid si soda  caustica etc.); utilaj metalurgic  si  energetic; echipamente petroliere, parti   si    piese de    schimb   pentru acestea; masini - unelte,  scule  de  mana, rulmenti; produse farmaceutice; componente electronice; aluminiu si produse din aluminiu; hartie de ziar, etc. 

b)   Import romanesc:
 minereu de fier si mangan ; produse  chimice organice; produse  farmaceutice; tutun; mase plastice, cauciuc si produse; bumbac; instrumente si aparate optice, foto, de masura si control; echipamenet pentru industria farmaceutica; tananti si coloranti; cafea, ceai, piper,  cereale (orez),   arahide; produse  textile; produse  din piele; imbracaminte, incaltaminte; produse electrotehnice si electronice; materii prime pentru industria farmaceutica,  etc.

Evolutia si structura comertului exterior   in India 
         
Structura exportului: cu perle si pietre pretioase, bijuterii 17,9%, combustibili, uleiuri minerale si produse bituminoase 8,6%,  otel si fier 5,1%, confectii 4,6%, produse chimice organice 4,5%, minereuri 4,4%, masini si echipamente mecanice 3,9%, tricotaje 3,1%, vehicule (altele decat materialul rulant) 2,9%, articole din fier si otel 2,7%,  bumbac 2,6%, masini si echipamente electrice 2,5%,  materiale plastice si art. din acestea 2,5%, cereale 2,5%,  produse farmaceutice 2,4%, alte textile confectionate 2,3%, fire sintetice 2,1%,  peste si crustacee 1,6%, articole din piele   1,3%, cupru si produse din cupru 1,2%, incaltaminte 1,1%, covoare 1,0%,  cafea, ceai, condimente 1,0%,  sare, sulfuri, ciment, var 1%, diverse produse 1,0% etc.     

Structura importului: uleiuri minerale, titei, produse petroliere 31,5%, perle si pietre pretioase 18,9%, echipamente mecanice 8,5%, echipamente electrice 8,0%, produse chimice organice 3,7%, otel si fier 3,0%, aparate optice si fotografice 1,8%, vapoare si echipamente navale 1,6%, produse din material plastic 1,5%, avioane si echipamente 1,5%, produse chimice anorganice 1,5%, minereuri 0,9%, diverse produse chimice 0,8%, articole din fier si otel 0,8% etc.


Surse culegere informatii:
• Ministerul Afacerilor Externe - www.mae.ro
• Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale - Comert Exterior
• Wikipedia Enciclopedia libera


 
 



Newsletter
 

inscrie:
 
Linkuri utile
  CES
Presedintie
Guvern
Camera Deputatilor
Senat
Legislatie
 
   
Informatii utile
   
   


© 2007 UGIR-1903. Toate drepturile rezervate.