UGIR-1903 UNIUNEA GENERALĂ
A INDUSTRIAŞILOR DIN ROMÂNIA
 
   
romana | english
Confederatia Patronala a industriei din România Uniunea Generală a industriaşilor din România UGIR-1903
 

  Activitate

  Dialog social
Materiale, documente
Publicatii
Evenimente
Stiri, informatii
Misiuni economice
Inchiriere sali
   
     Info ţări
 
De ce China?
De ce Egipt?
De ce Franta?
De ce India?
De ce Spania?
De ce SUA?


mai multe»
     Materiale
 
Ei ne dau. Din nou. Stim sa profitam? citeste»


S-a sfarsit cu "La vie en rose"! (actualizata!) citeste»


Propunerile UGIR-1903 si CONPIROM privind masurile de relansare economica a Romaniei citeste»


Reindustrializarea Romaniei. Pozitia UGIR-1903 prezentata la lansarea spre dezbatere a strategiei privind Reindustrializarea Romaniei. citeste»


Strategia Uniunii Europene - EUROPA 2020 Prezentare (en) citeste»


Negocierile colective şi stabilirea salariului minim in unele ţări europene
Rolul şi practica dialogului social bipartit la nivelul statelor membre ale UE
citeste»


   
 
  UGIR-1903  »  Misiuni economice » Misiune Economica Beijing-Harbin / China
     
 
De ce Franta?


Franta este a cincea mare putere industriala a lumii si a doua piata europeana , dupa Germania.

In anul 2006, economia franceza a realizat un  Produs Intern Brut (PIB) estimat în valoare de 1 777 miliarde euro , ceea ce reprezinta o crestere de +2,3% comparativ cu anul precedent.  

Comertul exterior al Frantei  

Schimburile comerciale ale Frantei au cunoscut în anul 2006, o dinamica sustinuta, înregistrând cele mai înalte niveluri, respectiv : 386,8 miliarde euro pentru exporturi (crestere cu +8,6%) si 416,1 miliarde euro pentru importuri (crestere cu +9,8%).  

Fluxurile comerciale cu ansamblul tarilor membre UE s-au dezvoltat, ritmul mediu anual de crestere majorându-se în cazul exportului la +8,1% si mentinându-se  la +8,1% în cazul importurilor. 

Totodata, schimburile comerciale ale Frantei cu cele 10 noi state membre UE, au înregistrat si în 2006, un ritm de crestere dinamic.  

Exporturile franceze au progresat cu +30%, iar importurile cu +27,1%. 

Modalitati de implantare comerciala in Franta

O societate straina care doreste sa se implanteze în Franta are doua posibilitati de a-si crea: 

a) un sediu secundar ce poate fi Birou de legatura sau sucursala; niciuna dintre acestea nu poate avea personalitate juridica fiind doar o extindere a societatii mama din tara de origine. In plus, Biroul de legatura nu poate desfasura activitati lucrative ci doar activitati necomerciale cum sunt elaborarea de studii de piata, urmarirea evolutiei afacerilor, mentinerea contactelor etc. In schimb, sucursala poate desfasura activitati pur comerciale.

b) o filiala

Filiala este o societate noua, cu personalitate juridica franceza si are aceleasi drepturi si obligatii ca o societate de drept francez.
În general, un investitor strain poate crea o întreprindere individuala sau o societate de drept francez (fara legatura cu o societate mama din strainatate).

Ajutoarele publice pentru investitii în Franta 

Gama ajutoarelor acordate investitorilor în Franta este foarte larga. Ea ofera solutii de sprijin financiar pentru numeroase proiecte. Aceasta variaza în functie de caracteristicile proiectului (investitii productive, creare de locuri de munca, inovatii, formare profesionala, etc.) si de localizarea proiectului ( zone prioritare de amenajare a teritoriului sau nu) si de tipul de întreprindere care implementeaza proiectul (întreprinderi mari sau întreprinderi mici si mijlocii). 
Întreprinderile pot beneficia de subventii si exonerari de cheltuieili sociale pentru angajarea anumitor categorii de personal, cum ar fi tinerii fara loc de munca sau somerii de lunga durata. 
În plus, crearea sau transferul unei întreprinderi în zonele libere urbane (85 de zone) da dreptul la unele exonerari fiscale si sociale pe o durata de 5 ani. 

Ajutoare de cercetare-dezvoltare 

Cheltuielile pentru cercetare dau dreptul la un credit impozit de cercetare care poate atinge un nivel de 8 milioane de euro pe întreprindere si pe an. 

Facilitati vamale.  

De la 1 ianuarie 2007, data ader arii la Uniunea Europeana, nu exista limite la exporturile noastre în Franta, produsele românesti bucurându-se de aceleasi conditii de acces ca marfurile de origina comunitara.

Elemente de analiza sectoriala  

Analistii prevad pentru 2007 o mentinere a activitatii economice si a schimburilor comerciale externe ale Frantei, care poate fi favorabila  societatilor românesti. 
Analiza sectoriala, prezentata, în continuare, ofera unele tendinte care pot fi utile în construirea unor strategii de piata din partea societatilor comerciale românesti: 

Siderurgie. Activitatea a crescut cu 2% în 2006, datorita relansarii consumului si reconstituirii stocurilor. În ciuda unei inflexiuni în industria automobilului, cererea s-a redresat gratie conjuncturii favorabile a investitiilor în sectoarele energetic, constructii si industria constructoare de masini. În 2007, siderurgia va cunoaste o crestere moderata, în paralel cu consolidarea sectorului, care est deja întarit în urma fuziunii dintre ARCELOR si MITTAL. 

Constructii si lucrari publice. În 2006, activitatea a progresat cu 5% fiind sustinuta de dinamismul constructiei de locuinte si de segmentul nerezdential, acesta din urma beneficiind de cresterea cererii în industrie si în servicii (constructii administrative si birouri). Sectorul “ Lucrari publice” a crescut tot cu 5 %, fiind ajutat de sporirea comenzilor din partea colectivitatilor locale având în vedere scadenta alegerilor municipale din 2008. Situatia buna a carnetelor de comenzi ale întreprinderilor ar trebui sa asigure o crestere de 3% în 2007, cu toate ca cerera va fi mai mica în ce priveste casele si locuintele colective. 

Textile-imbracaminte. În ciuda unei cresteri a consumului, productia de textile si îmbracaminte au scazut cu respectiv 7% si 12 % în 2006, declin legat de puternica concurenta din partea produselor asiatice. Textilele sintetice si tehnice, utilizate în agricultura, industria automobilului si constructii, nu au fost afectate. În industria îmbacamintei, în afara articolelor de lux si îmbracamintei de lucru, întreprinderile cunosc  dificultati financiare, ceea ce ar putea conduce la licentieri masive si la o continuare a declinului prodcutiei în 2007. 

Hârtie –Carton. Productia globala s-a redresat în 2006, desi hârtia folosita în scopuri grafice a suferit de o cerere insuficienta. Crestere s-a datorat în princiapl conjuncturii favorabile pentru hârtia si cartoanele pentru ambalaje. Preturile au crescut pentru  a acoperi cheltuielile cu materiile prime si costurile de productie. Redresarea remarcata în 2006 va continua si în 2007, cuo  rata de crestere estimata la 2 %. 

Industria mecanica. Cerera interna a fost importanta în 2006, înregistrând o crestere de 2%. Echipamentele destinate prelucrarii metalelor ( forja, structuri metalice, ambalaje), precum si masinile unelte au crescut cu 3%. Cresterea de 2% în mecanica de precizie a rezultat din cererea mai mare de aparate medicale. Pentru 2007, comenzile sunt bune, însa cresterea pe ansamblul sectorului va fi stagnanta. 

Industria automobilului. Pentru constructorii francezi, 2006  a fost sinomim cu reculul pe o piata europeana stagnanta, productia lor scâzând de ordinul a 3%.  S-a constatat o scadre a exporturilor catre Germania si Italia, paralel cu o crestere a importurilor, în principal de autoturisme asiatice. Aceste dificultati s-au repercutat si asupra echipamentierilor auto. În 2007, scaderea activitatii ar putea sa continue. Întreprinderile vor accelera strategiile  de externalizare a productiilor pentru a beneficia de o reducere a costului mânei de lucru. 

Principalele categorii de marfuri exportate în Franta:  

masini, aparate si echipamente electrice ; materii textile si articole din acestea; mobila si articole de interior ; materiale de transport ; metale comune si articole metalice ; încaltaminte, palarii si alte accesorii ; materiale plastice si articole din material plastic, cauciuc; produse minerale;   produse ale industriei chimice si conexe  . 

Principalele categorii de marfuri importate din Franta  

masini, aparate si echipamente electrice ; materiale de transport;  produse ale industriei chimice si conexe; materii textile si articole din acestea; metale comune si articole metalice;   instrumente si aparate optice, fotografice si de masura ;  materiale plastice si articole din material plastic. Cauciuc; mobilier si articole diverse ; produse agro-alimentare. 


Surse culegere informatii:
• Ministerul Afacerilor Externe - www.mae.ro
• Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale - Comert Exterior
• Wikipedia Enciclopedia libera


 
 



Newsletter
 

inscrie:
 
Linkuri utile
  CES
Presedintie
Guvern
Camera Deputatilor
Senat
Legislatie
 
   
Informatii utile
   
   


© 2007 UGIR-1903. Toate drepturile rezervate.